Mýtus:
Štart-stop vybije batériu natoľko, že vozidlo následne už nedokáže naštartovať.
Fakt:
Všetky vozidlá s funkciou štart-stop majú riadiacu jednotku dobíjania, ktorá zodpovedá architektúre vozidla a akumulátora. Riadiaca jednotka dobíjania nepretržite monitoruje stav nabitia akumulátora a vypína motor, iba ak sú splnené všetky parametre vozidla pre spoľahlivý nový štart. Okrem stavu nabitia monitorujú systémy správy batérií aj v akom technickom stave sa batéria nachádza. Ak batéria dosiahla koniec svojej životnosti, funkcia štart-stop je automaticky deaktivovaná. V takom prípade by mala byť batéria vymenená za novú, inak nebude zabezpečená schopnosť štartovania, najmä po dlhých odstávkach a pri studenom motore.
Mýtus:
Výrobcovia systémov štart-stop nedodržiavajú jednotné normy. To ohrozuje batériu.
Fakt:
Na splnenie požiadaviek normy Euro 6 existuje niekoľko verzií systémov štart-stop. Z tohto dôvodu je štart-stop systém v luxusnom vozidle sofistikovanejší ako v bežnom automobile. Avšak v každom vozidle výrobca prispôsobuje batériu konkrétnym požiadavkám vozidla, aby bola zaručená spoľahlivá a efektívna funkcia štart-stop systému po celú dobu životnosti batérie.
Mýtus:
Štart-stop zvyšuje spotrebu paliva nepretržitým vypínaním a zapínaním motora.
Fakt:
Toto tvrdenie nie je pravdivé. Praktické testy preukázali, že je možné dosiahnuť úsporu približne pol litra paliva na 100 km. Vďaka automatickému systému štart-stop spotrebujú niektoré vozidlá až o 15% menej paliva, ako keď je systém štart-stop deaktivovaný. To je určite dobré pre životné prostredie - pri zastavení motora nevznikajú žiadne výfukové plyny.
Mýtus:
Musíte počkať, kým sa motor znovu naštartuje, a preto nemôžete v prípade potreby rýchlo vyštartovať.
Fakt:
Keď stlačíte spojku alebo plynový pedál, novodobé vozidlá reagujú tak rýchlo, že pri rozjazde skutočne nedochádza k znateľnému oneskoreniu. Oneskorenie môže byť často spôsobené skôr rozptýlením vodiča ako spustením motora so systémom štart-stop.